یکی از مشکلاتی که در کاربرد اتوهای بخار پیش می‌آید، رسوب املاح آب در داخل محفظه‌ی اتو و مسدود شدن سوراخ‌های کف آن است. برای رفع این مشکل، توصیه می‌شود ابتدا مقداری آب و سرکه (به نسبت مساوی) به داخل محفظه آب اتو بریزید و آن را به برق وصل کنید و اجازه دهید اتو چند دقیقه بخار کند. سپس اتو را از برق بکشید و مدت یک ساعت آن را به همان حال باقی بگذارید. در این صورت،  رسوبات کاملا پاک می‌شود.

تمیز کردن اتو از نایلون سوخته

گاهی ممکن است بر اثر عدم دقت، پارچه‌ی نایلونی‌ای سوخته شده و به کف اتو چسبیده باشد. برای از بین بردن لکه‌ی چسبیده شده می‌توان هنگامی که اتو کاملا داغ است، تکه‌ای صابون رختشویی روی محل لکه مالید و سپس با پارچه‌ی تمیزی آن را پاک کرد، این کار بهترین روش تمیز کردن اتو است.

لکه‌های قهوه‌ایی رنگی که از سوخت پارچه به جا مانده را نیز می‌توان به وسیله‌ی محلول گرم شده‌ی سرکه و نمک پاک کرد.

برق افتادگی لباس

معمولا لباس‌های تیره رنگ بر اثر اتو کردن غلط یا پس از مدتی استفاده، برق می‌افتد و کهنه به نظر می‌آید. برای رفع این اشکال، می توانید حوله‌ی تمیز را در سرکه خالص فرو ببرید و بعد از چلاندن کامل آن را روی قسمت برق افتاده بکشید. برای لباس‌های پشمی با الیاف مصنوعی، حدود دو قاشق آمونیاک در نیم لیتر آب بریزید و محلول را به وسیله‌ی ماهوت پاک کن بر وری لباس بمالید. بعد از اتمام کار، بهتر است یکبار نیز با آب خالص و ماهوت پاک کن، لباس را تمیز کنید. در مورد البسه‌ی ابریشمی نیز همانند روش قبل عمل نمایید، البته با این تفاوت که مقدار کمی آمونیاک با چند قطره الکل مخلوط کنید و توسط یک قطعه اسفنج روی لباس بمالید.

برق افتادگی لباس

امید است این مقاله کوتاه و مختصر از آموزش خیاطی هنرمادر مورد توجه شما قرار گرفته باشد.