دوره دوخت مانتو یا مانتودوزی یکی از پرطرفدار‌ترین و کاربردی‌ترین دوره‌های طراحی و دوخت لباس است. معمولا این دوره جزو به صرفه‌ترین دوره‌های آموزشگاه خیاطی برای تمامی علاقه‌مندان به هنر خیاطی به حساب می‌آید. دوره دوخت مانتو به نسبت دوره‌های دیگر زمان کمتری می‌گیرد و کابرد بیشتری دارد. از آنجایی که ما در یک کشور اسلامی زندگی می‌کنیم و پوشش عرف جامعه برای خانم ها مانتو است، این دوره می‌تواند یکی از درآمدزاترین دوره‌های آموزش خیاطی باشد.

دوره مانتو دوزی شامل چیست؟

در دوره آموزشی طراحی و دوخت مانتو، تمامی مهارت‌ها و آموزش‌های تئوری و عملی مربوط به این رشته در اختیار شما قرار می‌گیرند. ایده‌آل‌ترین حالت برای شرکت در دوره‌های مانتو دوزی این است که ابتدا دوره نازک دوزی زنانه گذرانده شود؛ زیرا در این صورت آموزش مانتو بسیار برای شما راحت‌تر می‌شود. در دوره‌های تخصصی آموزش دوخت مانتو انواع مدل‌های زیر را یاد می‌گیرید.

  • دوخت مانتو عبایی
  • دوخت مانتو جلو باز
  • دوخت مانتو جلو بسته
  • دوخت مانتو کتی
  • دوخت مانتو اداری

شما می‌توانید در این دوره علاوه بر یادگیری دوخت انواع مانتو، یقه و جیب، رفع عیوب اندامی و ایرادات آن را نیز بیاموزید.

چرا باید در دوره‌های آموزش طراحی و دوخت مانتو شرکت کنیم؟

از آنجایی که مانتو یکی از پوشش‌های عرف خانم‌های ایرانی است و تقاضای مانتو در کشور ما بسیار زیاد است پس طبیعتا بازار کار خوبی هم برای آن وجود دارد. شما می‌توانید بعد از اتمام دوره‌های آموزشی به صورت شخصی یا در مراکز مختلف از جمله مزون‌ها، کارخانه‌ها، تولیدی‌ها و دیگر موقعیت‌های مرتبط، مشغول به کار شوید و به صورت اصولی و تخصصی در زمینه طراحی و دوخت مانتو شروع به فعالیت کنید.

در پایان آموزش طراحی و دوخت مانتو چه چیز هایی یاد می‌گیریم؟

در پایان دوره آموزش دوخت مانتو، با نحوه الگوسازی، برش و دوخت انواع مدل های مانتو آشنا می‌شوید. انواع اندام‌ها را می‌شناسید و می‌آموزید که چگونه باید ایرادات اندامی را رفع کنید. یادگیری انواع پنس‌ها، آستین، یقه، سجاف و نحوه اتصال دکمه از جمله جزییات این دوره آموزشی به حساب می‌آید. در پایان دوره دوخت مانتو ضمن آشنایی با انواع پارچه و دوخت همه مدل‌های مانتو می‌توانید با شرکت در آزمون فنی حرفهای از مدرک معتبر این سازمان نیز بهره‌مند شوید.

مانتودوزی و آموزش انواع مدل های آستین

فقط این افراد در دوره های آموزش مانتو دوزی شرکت کنند

حقیقت این است که این دوره برای تمامی بانوان علاقمند به دوخت مانتو مناسب بوده و پیش‌نیازی ندارد. این طور نیست که بگوییم فقط یک سری از افراد که دانش خیاطی دارند می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند. البته ما به هنرجویان پیشنهاد می‌کنیم که برای اصولی‌تر یاد گرفتن دوره دوخت مانتو دوره نازک‌دوزی زنانه را بگذراند اما هیچ اجباری در کار نیست. این کار فقط باعث حرفه‌ای و راحت‌تر شدن کار می‌شود.

پیشنهاد ما به افرادی که قصد شرکت در دوره‌های مانتودوزی را دارند این است که در کنار آن یکی از دوره های کار با پارچه، نقاشی روی پارچه یا اوریگامی پارچه را نیز بگذرانند. این دوره های آموزشی به افراد کمک می کند تا علاوه بر یاد گیری دوخت مانتو بتوانند طرح های منحصر به فرد خلق کنند.

ارائه مدرک فنی‌حرفه‌ای پس از گذراندن دوره آموزش دوخت مانتو

در آموزشگاه هنرمادر هنرجویان می توانند پس از پایان هر دوره آموزش تخصصی مدرک فنی حرفه ای دریافت کنند. در دوره دوخت مانتو هم بعد از پایان دوره شما قابلیت این را دارید که مدرک معتبر از سازمان فنی حرفه ای دریافت کنید و به درآمدزایی برسید.

دوره مانتودوزی با ارائه مدرک فنی حرفه ای

کاربرد دوره مانتودوزی بازار محور

در واقع دوره‌های بازار محور برای افرادی که می خواهند به سرعت جذب بازار کار در تولیدی ها شوند، بسیار حائز اهمیت است. اگر شما جزو این دسته هستید پیشنهاد می‌کنیم که حتما در دوره‌های بازار محور مانتو دوزی شرکت کنید. شرکت در این دوره‌ها نیازمند پیشنیازی نیست و همه مسائل مورد نیاز از جمله آشنایی با وسایل اولیه خیاطی در همین دوره به شما آموزش داده می‌شود.

در دوره‌های بازار محور نیازی به گذراندن مرحله به مرحله دوره‌های خیاطی ندارید. به عنوان مثال اگر شما بخواهید دوره‌های عادی و ترتیبی را بگذرانید در اواخر دوره نازک‌دوزی با دوخت مانتو آشنا می‌شوید و این آموزش در دوره‌های ضخیم دوزی یا مانتو دوزی تخصصی، تکمیل می‌شود. اما اگر که می‌خواهید مهارت دوخت مانتو را به صورت بازار محور یاد بگیرید، میتوانید صفر تا صد دوخت مانتو را در یک دوره آموزش ببینید.

دوره مانتودوزی و ضخیم دوزی در آموزشگاه هنرمادر

آموزشگاه هنر مادر چه مزیتی نسبت دیگر مراکز آموزشی دارد؟

شاید با خودتان بگویید چرا باید برای دوره‌های خیاطی و مانتو دوزی آموزشگاه هنر مادر را انتخاب کنم؟ مگر این آموزشگاه چه مزیت‌هایی نسبت به دیگر مراکز آموزشی دارد؟

باید در جواب بگوییم که ما در این چند سال قضاوت را بر عهده خود هنرجویان گذاشتیم تا کیفیت بالای آموزشی را از نزدیک لمس و تجربه کنند. در هنر مادر علاوه بر اعطای مدرک فنی حرفه‌ای تخصصی برای هر دوره، می‌توانید دوره‌های مورد نظرتان را به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی انتخاب کنید. شما این امکان را دارید که از تجربه و دانش اساتید مجرب در تمام شاخه های طراحی و خیاطی بهره ببرید و پایان هر دوره تمام ایرادات خود را رفع کنید. البته منعطف بودن ساعت کلاس برای دوره های آموزش خیاطی مزیتی است که برای بسیاری از افراد خصوصا کارمندها اهمیت زیادی دارد.

هزینه دوره‌های آموزشی آموزشگاه هنر مادر تماما بر حسب تعرفه‌های فنی‌حرفه‌ای محاسبه می‌شود. برای اطلاعات دقیق‌تر از زمان و نحوه برگزاری دوره‌های آموزش خیاطی می‌توانید با شماره تلفن 22206719 تماس بگیرید.