اگر دقت کرده باشید یقه بخشی از لباس است که به شدت می تواند روی استایل، حالت چهره و حتی زیبایی و اندام شما تاثیر گذار باشد. معمولا یکی از چیز هایی که یک استایلیست حرفه ای لباس به آن توجه می کند این است که با توجه به فرم یقه لباس مجلسی، نوع آرایش و مدل مو را پیشنهاد می دهد. این روش در استایل کردن عروس خانم ها بسیار کاربرد دارد. طراحان لباس معمولا بر اساس سبک کار خود یا مدل هایی که در زمان خاصی ترند می شوند، روی خلاقیت و طراحی بخشی از لباس مانور می ‌دهند. این روزها ترند های مختلفی روی آستین، سرشانه و یقه لباس ها دیده می شود؛ از این رو امروز می خواهیم به بررسی انواع یقه دلبری بپردازیم.

انواع یقه های لباس

خلاقیت یک طراح حرفه ای صرفا در تغییر نوع پارچه، مدل و قد دامن، پیراهن یا شلوار نیست. گاهی اوقات تغییر در جزییات لباس مانند مدل آستین، یقه لباس، جیب و حتی خرج کار می تواند بزرگ ترین تغییر را ایجاد کند. اگر شما علاقه به طراحی لباس داشته باشید احتمالا با انواع یقه های مختلف آشنایید. امروزه پرطرفدارترین و ترندی ترین یقه ها شامل یقه آمریکایی، یقه انگلیسی بزرگ، یقه قایقی و یقه دلبری هستند.

یقه دلبری، زیبا ترین مدل یقه در لباس های زنانه

الگوی یقه دلبری از لحاظ خیاطی شبیه به مدل لباس یقه خشتی است. این مدل یقه در زیباتر نشان دادن بالاتنه نقش مهمی دارد. معمولا افرادی که داره استخوان های ترقوه برجسته و زیبایی هستند و می خواهند تمرکز زیبایی هایشان روی صورت و گردن باشد، از پیراهن مجلسی با انواع یقه دلبری استفاده می کنند. در الگوی یقه دلبری، آستین ‌ها بر روی شانه یا بازو قرار می گیرند و خط وسط یقه از محدوده آستین‌ ها پایین ‌تر است.

لباس مجلسی یقه دلبری

بهترین الگوی یقه دلبری برای اندام شما کدام است؟

یقه لباس شما می تواند در بلند یا کوتاه تر نشان دادن قد شما و همچنین چاق یا لاغر تر کردن اندامتان تاثیر گذار باشد. معمولا افرادی که در کلاس های آموزش خیاطی شرکت کرده اند می دانند که اندام شناسی مهم ترین دانش برای یک خیاط ماهر است.به عنوان مثال آن ها یاد می گیرند که پیراهن یقه دلبری برای چه اندامی مناسب است. اگر شما شانه های باریکی دارید با یک انتخاب ساده می توانید خودتان را خوش اندام تر نشان بدهید. یقه های دلبری که دکلته نیستند و روی بازوها می آیند بسیار برای کسانی که شانه های باریکی دارند مناسب است و بالعکس برای کسانی که شانه هایشان پهن است توصیه نمی شود.

برای افرادی که سینه های کوچکی دارند مدل یقه دلبری باز با هلال رو به بالا و روی سینه گزینه خوبی است. اما برای کسانی که بالاتنه درشتی دارند بهتر است از از یقه های دلبری با هلال های رو به پایین استفاده کنند تا باعث بزرگ تر نشان دادن سینه نشود. برای این افراد یقه های دلبری که به صورت یک قلب بر روی سینه برش خورده اند بسیار مناسب است.

جدید ترین مدل لباس مجلسی یقه دلبری برای سال 2020

یکی از قسمت ‌های مهم در طراحی لباس مجلسی زنانه و لباس عروس طراحی یقه است. در طی سال های اخیر طراحان لباس برای ایجاد خلاقیت در لباس مانور زیادی روی جزییات آن می دهند. یکی از پرطرفدارترین یقه ها که هیچ وقت از مد نمی افتد مدل یقه دلبری است که مدل ترند آن در سال 2020 ترکیب این یقه با پارچه های تور است. این ترند جذاب نه تنها در شومیز های اسپرت و کلاسیک بلکه در طراحی لباس عروس با یقه دلبری و حتی لباس های مجلسی هم دیده می شود.

اگر می خواهید دوخت انواع یقه را یاد بگیرید ما به شما دوره آموزش نازک دوزی زنانه را پیشنهاد می کنیم. دراین کلاس ها علاوه بر یاد گرفتن دوخت انواع یقه، کت، دامن، پیراهن و دیگر لباس های کاربردی، یاد می گیرید که چه طور بر حسب ترند های روز برای خودتان طراحی لباس ها کنید و برای داشتن ترند های روز دنیای فشن مجبور به خرج هزینه های گزاف نباشید.

چه آرایش و مدل مویی برای لباس مجلسی یقه دلبری مناسب است؟

در مجموع بعد از انتخاب یقه مناسب با توجه به فرم اندامی که دارید برای تکمیل استایل خود باید آرایش و مدل مویی مناسبی را انتخاب کنید. برای این یقه ها بهتر است از مو های کوتاه، ساده یا شینیون های جمع استفاده کنید. استفاده از هایلایتر برای صورت و برجسته تر کردن استخوان ترقوه یک ترفند حرفه ای و تکنیکال محسوب می شود. برای استفاده از اکسسوری هم معمولا از گردنبند های جواهر، سینه ریز های جذاب و گوشواره های بلند استفاده کنید. اگر تمرکز شما بر روی نشان دادن جواهراتتان است یقه دلبری و دکلته بهترین گزینه ها هستند.

اگر شما دانش خیاطی دارید و به تازگی با اهمیت یقه و تأثیر آن روی استایلتان آشنا شده اید، پیشنهاد می کنیم که حتما نگاهی به مقاله انواع یقه بیاندازید تا بتوانید با دید بهتری، زیباترین لباس ها را با کمترین هزینه برای خود بدوزید.