استایل کردن با لباس های جذاب یکی از هیجان انگیز ترین قسمت های خرید کردن است. به همین دلیل است که خیلی از ما بیشتر اوقات هنگام خرید لباس به زیبایی لباس توجه می کنیم نه کیفیت آن. این مشکلات زمانی نمود پیدا می کند که مثلا یک شلوار پارچه ای زیبا، خوشرنگ و ارزان قیمت خریده ایم اما بعد از دو روز شلوار عزیزمان زانو می اندازد. امروز دقیقا می خواهیم راجع به همین مشکل صحبت کنیم و 3 راه برای جلوگیری از زانو انداختن شلوار پارچه ای  را با هم یاد بگیریم. پس اگر شما هم با شلوار های پارچه ای خود این مشکل را دارید در ادامه مطلب همراه آموزش خیاطی با هنرمادر باشد.

دلیل زانو انداختن شلوار پارچه ای چیست؟

یکی از چالشی ترین مشکلاتی که همه ما آن را تجربه کرده ایم زانو انداختن شلوار پارچه ای است. این اتفاق بیشتر برای شلوار کودکان می افتد. زیرا آن ها روی زانو هایشان می نشینند، راه می روند و بازی می کنند. پس طبیعی است که قسمت زانوی شلوار راحتی بچه ها بیشتر آسیب ببیند. علاوه بر شلوار کودکان، بزرگسالان نیز گاهی با این مشکل رو به رو می شوند که دلایل آن می تواند موارد زیر باشد.

روش های درمان زانو انداختن شلوار

همیشه در آموزش دوره شلوار دوزی به هنرجویان می گوییم که جنس پارچه مهم ترین موردی است که هم در فرآیند دوخت تاثیر دارد هم در زیبا ایستادن شلوار روی تن. شما هر چقدر هم در نگهداری شلوار خود مراقبت کنید ممکن است با چند بار شستشو برخی قسمت های آن آویزان شود. پس حتما موقع خرید شلوار پارچه ای خصوصا اگر مجلسی است به جنس آن دقت کنید.

چهارزانو نشستن دلیل دیگری است که باعث زانو انداختن شلوار پارچه ای می شود. بهتر است موقع نشستن روی دو زانو یا چهار زانو نشینید تا قسمت زانوی شلوارتان اصطلاحا کیس نیافتد.

بهترین ایده برای جلوگیری از زانو انداختن شلوار پارچه ای

علاوه بر شلوار های پارچه ای گاهی اوقات با زانو انداختن شلوار لی هم مواجه می شویم. برای جلوگیری از رفع زانو زدگی شلوار چند ایده برای زانوی شلوار ارائه می دهیم که استفاده از آن ها با توجه به سلیقه شما و کاربرد شلوار می تواند متفاوت باشد.

درمان زانو انداختن شلوار

1. انتخاب مناسب پارچه برای شلوار پارچه ای

گفتیم که اصلی ترین گزینه در مورد زانو انداختن شلوار پارچه ای، انتخاب جنس پارچه است. بهتر است از شلوار هایی که در آن یک الی دو درصد لاکرا بکار رفته خریداری کنید. علاوه بر لاکرا ترکیب بیلسی و پلی استر با پنبه نیز خوب و معقول است. بهترین جنس برای شلوار پارچه ای های زنانه جنس کرپ است که هرگز زانو نمی اندازد. اما برعکس شلوار های پنبه ای احتمال زانو انداختن زیادی دارند.

برای شلوار های آقایان نیز این قضیه صدق می کند. ما در آموزشگاه هنر مادر حین آموزش خیاطی مردانه به هنرجویان می گوییم که بهترین پارچه ها برای دوخت شلوار مردانه کدامند.

2. چسباندن لایی در قسمت زانوی شلوار

این روش برای شلوار های کودکان و شلوار های راحتی بسیار مناسب است و می تواند بدون تغییر در ظاهر شلوار کاربردی باشد. از مزیت های روش چسباندن لایی این است که بدون اینکه چیز اضافه ای داخل شلواراحساس شود و برای شما ایجاد ناراحتی کند، می توانید از آن استفاده کنید.

برای این روش باید ابتدا شلوار را پشت و رو کنید، محل دقیق زانو ها را علامت بزنید و لایه چسب های برش خورده را روی این قسمت بگذارید. حالا با اتو آن را فیکس کنید. با توجه به نوع پارچه شلوار می توانید از لایی های مختلف برای این کار استفاده کنید که در قسمت آشنایی با انواع لایی آن را مفصل برای شما توضیح داده ایم.

این روش برای شلوار های راسته و گشاد بیشتر کاربرد دارد و بهتر است برای شلوار های لگینگ و چسبان از روش های دیگری استفاده کنید. البته اگر لایی چسب انتخابی شما نازک باشد و با دقت این کار را انجام بدهید ممکن است به کارتان بیاید.

3. تکه دوزی روی زانوی شلوار

یکی از روش های بسیار ترندی و جذای استفاده از اپلیکه یا تیکه دوزی های مختلف است. این روش علاوه بر اینکه از زانو انداختن شلوار های شما جلوگیری می کند می تواند آن را تبدیل به یک لباس جدید کند.

چگونه شلوار زانو انداخته را درست کنیم

تا چند سال پیش تکه دوزی های سر زانو منتهی به یک یا دو طرح قرمز رنگ بود که معمولا هم برای سر زانوی شلوار جین بچه ها استفاده می شد. اما امروزه نه تنها طرح های سر زانویی شلوار مجلسی در بازار تنوع پیدا کرده اند بلکه خودتان هم می توانید با خلاقیت و سلیقه شخصی از این اپلیکه ها آماده کنی. ساختن طرح های جذاب با تور، پارچه های مروارید دوزی شده یا چهل تکه های جذاب می توانند نمونه هایی از این ایده باشند. با این روش حتی می توانید از شلوار هایی که سر زانو هایشان رفته است یا زانو انداخته اند دوباره استفاده کنید.

پیشنهاد می کنیم برای شلوار راحتی کودکان از پارچه های نمدی استفاده کنید و با اشکال حیوانات یا گل، طرح های جذاب روی شلوار هایشان بدوزید. در آموزش خیاطی با الگو های آسان سعی می کنیم تا این ترفند ها را بیشتر برایتان توضیح بدهیم.

البته از تکنیک زاپ دار کردن شلوار ها هم می توانید استفاده کنید که این روش بیشتر برای شلوار جین جواب می دهد.

در این مقاله سعی کردیم تا هم روش های جلوگیری از زانو انداختن شلوار پارچه ای و جین را مرور کنیم و هم روش ترمیم شلوار زانو انداخته را یاد گرفتیم. اگر شما هم از ترفند خاصی دراین مورد استفاده می کنید آن را برای ما هم بنویسید.