دوره آموزشی «نازک‌دوزی‌زنانه» یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دوره‌های آموزش خیاطی زنانه در آموزشگاه هنرمادر است که در آن آموزش اصول اولیه خیاطی به هنرجو ارائه می‌شود. بیشتر هنرجویانی که قصد دارند فعالیت حرفه‌ای خود را در حوزه خیاطی حرفه‌ای آغاز کنند در ابتدا در این دوره کاربردی و اصولی شرکت می‌کنند تا با یادگرفتن نکات اولیه در خصوص خیاطی، برشکاری و الگوسازی بتوانند برای قدم برداشتن در مراحل بعدی گامی محکم بردارند. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید در این کلاس شرکت کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا در ادامه همراه آموزشگاه خیاطی هنرمادر باشید تا در مورد دوره «آموزش نارک دوزی زنانه» اطلاعات کامل‌تری به شما ارائه دهیم.

دوره آموزش نازک‌دوزی چیست؟

نازک‌دوزی زنانه پایه و اساس بیشتر دوره‌های خیاطی است که باعث یادگیری اصولی مراحل آموزش خیاطی می‌شود. در واقع این دوره یک فرد مبتدی را با ابزار و وسایل خیاطی و نحوه بکار گیری آن آشنا کرده و آموزش می‌دهد. در این دوره هنرجو روش‌های دوخت انواع زیپ، جا دکمه، دکمه، قزن، انواع دوخت های دستی، انواع دوخت با چرخ، شناسایی چرخ خیاطی و رفع عیوب آن را آموزش می‌بیند و در انتها می‌تواند لباس‌های ساده را مانند شومیز و مانتوها بدوزد.

عکس خیاطی زنانه و نازک دوزی زنانه

دوره آموزش نازک‌دوزی شامل چیست؟

در مهارت نازک‌دوز زنانه با هر متدی، طرز رسم الگو انواع دامن، پیراهن، بلوز، انواع برش در پیراهن‌ها، طرز رسم الگوی آستین اولیه و آستین ( تنگ، پفکی، چین دار، شیپوری، مچ دار و غیره…) همچنین یقه‌هایی مانند ایستاده، ب ب، شکاری، انگلیسی سرخود و جدا، آرشال آمریکائی و یقه‌های صاف مانند هفت، خشتی، دلبری و … را آموزش داده می‌شود.

همچنین هنرجویان این دوره آموزشی مهارت‌های شناختی نسبت به لوازم خیاطی و وسایل دوخت و انواع پارچه پیدا می‌کنند. در ادامه کلیه مهارت های کاربردی و تخصصی این دوره را نام می‌بریم تا بدانید پس از گذراندن این دوره چه مهارت‌هایی را به دست می‌آورید.

– شناخت وسایل دوخت

– شناخت انواع چرخ خیاطی و روش راه اندازی، سرویس و نگهداری چرخ‌خیاطی

– شناخت انواع اتو و اصول اتو زدن درزها و اتوکاری نهایی لباس

– شناخت انواع پارچه

– توانایی آماده کردن پارچه جهت برش و محاسبه مقدار پارچه و طرز قرار گرفتن الگو روی پارچه های مختلف (از نظر طرح و نقوش)

– توانایی انتقال الگو روی پارچه توسط کوک شل، کاربن و چرت زدن پارچه

– توانایی دوخت درزها، پنس‌ها، پاکدوزی، تودوزی و گوشه های سجاف

– توانایی دوخت زیپ

– توانایی دوخت انواع دامن‌های پیلی دار و گوده‌دار

– دوخت آستری و وصل کردن آن به دامن

– توانایی دوخت انواع کمر لباس

– توانایی دوخت انواع جیب

– توانایی دوخت انواع مغزی و سجاف یقه

– توانایی دوخت انواع یقه

– توانایی دوخت جادکمه

– توانایی دوخت انواع بندینک‌ها

– توانایی دوخت انواع دکمه

– توانایی دوخت و انواع سجاف و مچ آستین

– توانایی دوخت و اتصال آستین به بالاتنه و اپل گذاری

– توانایی دوخت چین‌ها، والان (یقه حلزونی) و کش دوزی

– توانایی دوخت اسموکی دوزی و لانه زنبوری

– توانایی برش و دوخت پارچه‌های خاص

– توانایی دوخت و وصل فنر به لباس‌های دکلته ( لباس عروس و شب)

– توانایی دوخت لباس‌های زیر، زیر پوش و روبدشامبر

نازک دوزی زنانه – الگو

– طریقه انتقال پنس‌های بالاتنه

– طریقه ی انتقال پنس‌ها

– انتقال پنس سینه جلو

– انتقال پنس سرشانه پشت

– پنس سینه

– انتقال پنس سینه به وسط سرشانه

– انتقال پنس سینه به حلقه جلوی گردن

– انتقال پنس سینه به پهلو

– انتقال پنس سینه به محل تلاقی خط کمر و پهلو

– انتقال پنس سینه به خط مرکزی جلو

– انتقال پنس سینه به حلقه آستین

– انتقال پنس سینه به محل تلاقی خط حلقه‌ی آستین و سرشانه

– انتقال پنس سرشانه ی پشت به حلقه ی آستین

– انتقال پنس سرشانه پشت به حلقه گردن

– انتقال پنس سرشانه در برش عمودی

– مدل های دیگر انتقال پنس سینه در برش‌های عمودی با کمر چسبان

– مدل دیگر انتقال پنس سینه در برش عمودی با کمر گشاد

– مدل دیگر انتقال پنس سینه و زیر سینه در برش عمودی با کمر چسبان

– مدل دیگر انتقال پنس سینه در برش عمودی

– انتقال پنس سینه به خط مرکزی جلو و رد کردن آن در برش

– انتقال پنس سینه به زیر سینه و رد کردن آن در برش گرد

– مدل دیگر انتقال پنس سینه به حلقه آستین و رد کردن آن در برش گرد

– روش دیگر انتقال پنس سینه در برش گرد با چین در زیر سینه

– مدل مدل دیگر انتقال پنس سینه و زیر سینه و تبدیل آن به برش و چین در زیر سینه

– انتقال پنس سینه در برش افقی سرشانه

– انتقال پنس سرشانه پشت در برش حلقه ی آستین

– مدل دیگری از انتقال پنس سرشانه پشت در برش با چین

– انتقال پنس سینه به زیر سینه و تبدیل آن به برش

– انتقال پنس سینه به صورت برش و چین در زیر سینه

– انتقال پنس سینه به صورت چین در زیر سینه

– انتقال پنس سینه و زیر سینه در برش اریب

– انتقال پنس سینه و وسط سرشانه پشت جهت مدل کلوش

– انتقال پنس سینه به زیر سینه جهت پنس کت

چرا در دوره آموزش نازک دوزی زنانه شرکت کنیم؟

اگر شما دوست دارید هر چه سریعتر وارد بازار کار خیاطی شوید و از طریق هنر خود درآمدزایی کنید، شرکت در دوره نازک دوزی زنانه را باید حتما در برنامه آموزشی خود قرار دهید چرا که این دوره پیش‌نیازی برای دوره مانتو دوزی و دوخت انواع لباس عروس و لباس شب است و هنرجویان بدون گذراندن این دوره نمی‌توانند به مراحل بعدی راه پیدا کنند.

علاوه بر این اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که تنها دوست دارید آشنایی نسبی با هنر خیاطی داشته باشید و از پس نیازهای روزانه خود برآیید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما در این دوره آموزشی شرکت کنید تا با مفاهیم اولیه و کاربردی خیاطی آشنا شده و بتوانید با انواع دوخت‌ها، الگوها و برش‌ها آشنا شوید و در انتها بتوانید اولین لباس را با هنر خود بدوزید.

آموزش اصول اولیه خیاطی در دوره نازک دوزی زنانه

آیا امکان دوخت و کار عملی در طول دوره آموزش خیاطی نازک دوزی وجود دارد؟

آموزش خیاطی به صورت عملی و پشت چرخ خیاطی، یکی از اصلی‌ترین متدهای آموزشی است که در آموزشگاه هنر مادر به شکلی حرفه‌ای تدریس می‌شود. به این صورت که هنر جو در طول دوره همراه با مدرس پیش رفته و کلیه مدل‌های آموزش داده شده را با کمک و همراهی مربی می‌دوزد. بیشتر شرکت کنندگان دوره‌های نازک دوزی پیش از پایان دوره چند لباس دوخته شده توسط خودشان دارند که در طول دوره آموزشی در کلاس و یا در منزل آن را دوخته اند.

دوره نازک دوزی چقدر طول می کشد؟

دوره آموزش نازک‌دوزی زنانه یک دوره 4 ماهه است که قریب به 480 ساعت آموزشی را به همراه دارد. هنر جو در طول این دوره کلیه مهارت‌ها و آموزش‌های لازم را می بیند و در نهایت برای آموزش در دوره های بعدی آماده می شود.

با توجه به اینکه این دوره 4 ماهه پیش نیازی برای آموزش در سایر دوره های آموزشی است پیشنهاد می کنیم تا هنرجویانی که قصد شرکت در این دوره را ندارند در کلاس های بدون پیش نیاز مانند دوره هایی مهارتی دوره شلوار دوزی، چادر، لباس های کشی، لباس های بدون دوخت، ساخت پارچه، الگو سازی به روش حجمی، لباس کودک و نوجوان، راسته دوز، دوخت سرویس حمام شرکت کنند.

هنرجو در پایان دوره خیاطی نازک دوزی چه مهارت‌هایی کسب می‌کند؟

در پایان دوره نازک دوزی هنرجو می‌تواند برای خود و دیگران دامن، پیراهن، بلوز، کت و دامن، لباس‌های معمولی روزانه و مانتوهای ساده بدوزد. در اتمام این دوره هنر جو می‌تواند مهارت‌های دیگر خیاطی مانند ضخیم دوزی، الگو ساز و برشکاری ، دوره آموزش لباس شب و لباس عروس، مانتو دوز، کاپشن دوز، دوره های گره و پیچ، الگو های جادویی را فرا گیرد و هنر خیاطی خود را کامل کند و به شکل حرفه‌ای‌تری آموزش خود را ادامه دهد.

آموزش نازک دوزی در آموزشگاه خیاطی هنر مادر

ارائه مدرک فنی حرفه‌ای پس از دوره نازک‌دوزی زنانه

نازک دوزی یکی از دوره‌های آموزش خیاطی است که سازمان فنی و حرفه ای تهران نیز مدرک معتبر آن را ارائه می‌کند. آموزشگاه هنر مادر هم دوره نازک دوز زنانه را تحت نظر سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار میکند. کلیه شرکت‌کنندگان پس از تکمیل دوره امکان شرکت در آزمون عملی و دریافت مدرک رسمی از این سازمان را خواهند داشت.

هنرجو پس از اتمام دوره از طرف آموزشگاه به سازمان فنی و حرفه‌ایی معرفی شده و می‌توانند گواهینامه درجه 2 با کد بین‌المللی از سازمان دریافت کنند. در نظر داشته باشید که مدرک ارائه شده اعتبار بین‌المللی دارد و هنرجویان می‌توانند برای ارائه این مدرک در هر جای دنیا نسخه ترجمه شده آن را ارائه کنند و وارد بازار کار شوند.

هزینه شرکت در دوره نازک دوزی چقدر است؟

بسیاری از افراد در مورد قیمت کلاس آموزش خیاطی نازک دوزی دغدغه دارند. با توجه به اینکه سازمان فنی حرفه ای، برگزار کننده اصلی این دوره‌های خیاطی در ایران است، قیمت‌گذاری و تعیین هزینه توسط این سازمان انجام میشود. کلیه دوره‌های خیاطی آموزشگاه هنر مادر با نرخ مصوب سازمان فنی حرفه‌ای برگزار می‌شود که اتفاقا بسیار اقتصادی و به صرفه است چرا که هنرجو پس از اتمام دوره با دوخت دو یا سه لباس ساده می‌تواند هزینه شهریه کلاس خود را جبران کند و به راحتی با هنر خود وارد بازار کار شود.

شما می‌توانید برای اطلاع از شهریه کلاس نازک دوز زنانه و همچنین زمان دقیق برگزاری کلاس، با شماره تماس آموزشگاه خیاطی 22206719 تماس بگیرید و کلیه سوالات خود را در خصوص ثبت نام در این دوره آموزشی بپرسید.