در نگاه اول شاید اینطور به نظر برسد که نقاشی روی پارچه هیچ نیازی به آموزش ندارد. اما واقعیت این است که نقاشی روی پارچه یک هنر حرفه‌ای است و اصول و ریزه‌کاری‌های خود را دارد. به همین دلیل ما در آموزشگاه خیاطی هنرمادر این حرفه را به صورت تخصصی به هنرجویان آموزش می‌دهیم. اگر شما نیز به طراحی و نقاشی روی پارچه علاقمند هستید برای آشنایی با این دوره، با ما در ادامه این مطلب همراه شوید.

در دوره آموزش نقاشی روی پارچه چه مهارت‌هایی را می‌آموزیم؟

دوره آموزشی نقاشی روی پارچه در دو ترم پی در پی برگزار می‌شود. در طی دو دوره آموشی هنرجویان مهارت‌های زیر را آموزش می‌بینند.

  • هنرجویان در ترم اول این دوره با رنگ‌ها و ترکیب آنها آشنا می‌شوند. رنگ آمیزی انواع گل، برگ، غنچه یا طرح های فانتزی را می‌آموزند و توانایی طراحی و رنگ روی لباس را کسب می‌کنند.
  • ترم دوم نیز شامل طراحی و نقاشی حرفه‌ای روی انواع پارچه شامل تابلو، نقاشی روی پارچه مخمل، نقاشی روی پارچه با شابلون، نقاشی روی لباس کودک، نقاشی روی کوسن، نقاشی روی لباس مجلسی است.

ارائه اصول نقاشی روی پارچه در دوره آموزشی تخصصی

دوره آموزش نقاشی روی پارچه از جمله دوره‌های خلاقانه در حوزه خیاطی است که موفقیت در آن به استعداد و مهارت هنرجویان وابسته است. ما در آموزشگاه هنرمادر، اصول نقاشی روی پارچه را طی دو دوره به هنرجویان خود آموزش می‌دهیم. هر دوره شامل 8 جلسه و مدت زمان هر جلسه یک ساعت و سی دقیقه است. شایان ذکر است این دوره دو روز در هفته و برای تمامی گروه‌های سنی برگزار می‌‍‌شود.

آیا کلاس نقاشی روی پارچه پیش نیاز دارد؟

برای شرکت در این دوره، نیازی به گذراندن هیچ یک از کارگاه‌های آموزش خیاطی به عنوان پیش‌نیاز ندارید. پس اگر فقط به این هنر علاقمند هستید و توانایی طراحی از روی شابلون را دارید، می‌توانید در این دوره آموزشی ثبت نام کنید.

کلاس نقاشی روی پارچه

شرکت در دوره آموزش نقاشی روی پارچه فانتزی برای چه کسانی مناسب است؟

با شرکت در دوره آموزش نقاشی روی پارچه به راحتی می‌توانید روی انواع لباس، تیشرت، روسری و حتی کیف نقاشی کنید. این کار به علاقمندان کمک می‌کند تا با یادگیری یک هنر تازه، لباس‌های خاص و متفاوتی را برای خود درست کنند.

یادگیری نقاشی روی پارچه همچنین برای کسانی که به دنبال کسب درآمد هستند، مناسب است. چراکه فرصت تازه‌ای را برای آنها فراهم می‌کند تا در حوزه‌ای که بازار کار زیادی دارند، فعالیت نمایند.

کجا نقاشی روی پارچه یاد بگیرم

شرکت در دوره آموزش نقاشی روی پارچه چه دستاوردی دارد؟

دوره آموزش نقاشی روی پارچه همچون دیگر کارگاه‌های آموزشی هنرمادر، توسط مربیان حرفه‌ای برگزار می‌گردد. این دوره شامل کار عملی بوده و با رفع ایراد از هنرجویان همراه است. در نتیجه هنرجو پس از اتمام هر دو دوره آموزش نقاشی روی پارچه می‌تواند روی انواع پارچه و لباس به شکل حرفه‌ای نقاشی کند.
هنرجویان پس از گذراندن دو ترم متوالی این دوره، توسط آموزشگاه خیاطی هنرمادر به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی شده و می‌توانند پس از شرکت در آزمون، مدرک معتبر این سازمان را دریافت نمایند.

با دریافت مدرک می‌توانید یک کسب و کار کوچک از طراحی‌های خلاقانه با کمک نقاشی روی پارچه داشته باشید. نقاشی روی لباس‌های ساده، نقاشی روی لباس بچه‌گانه، نقاشی روی کیف و کفش پارچه‌ای، نقاشی روی انواع کوسن، پرده و رومیزی و هزاران ایده خلاقانه دیگر بعد از این دوره برای شما قابل دسترسی خواهند بود.

نقاشی روی پارچه برای کسب درآمد

دوره‌های تکمیلی طراحی روی پارجه و ورود به بازار کار

اگر قصد دارید تا از این هنر و استعداد خود کسب درآمد کنید، بهتر است پس از اتمام دوره آموزش نقاشی روی پارچه، برای تقویت مهارت خود در دوره آموزش اوریگامی پارچه نیز شرکت نمایید.

برای اطلاع از شرایط ثبت نام و شهریه دوره‌ها می‌توانید با شماره تلفن 22206719-021 تماس بگیرید. ما در آموزشگاه خیاطی هنرمادر پاسخگوی کلیه سوالات شما در خصوص این دوره آموزشی هستیم.